הבלוג

רישומים, דגשים כלים להטמעת חדשנות וקידמה אצלכם בארגון..

תמצאו כאן פוסטים על מערכות מידע, על התיעלות עיסקית, דגשי מס ועל שניהם גם יחד – כלכלת מערכות מידע בעולם של אי וודאות.

כאן תוכלו גם לתת פידבק, להגיב ולשתף, בהצלחה!

 
 
 
 

פרופיל אופק חדש – חלק א

פרופיל מורים באופק חדש – מוסדות לחינוך מיוחד פרופיל מורים, עלויות השכר והקשר ביניהם במשך שנים מתקצב משרד החינוך את מוסדות המוכר שאינו רשמי (יסודי ועל יסודי), בשיטה החותרת לדמות את עלויות השכר בפועל. הפרמטרים העיקריים לעלייה בשכר המורים הינם וותק והשכלה, ושיטת התקציב לפי 'פרופיל מורים' מתייחס לפרמטרים אלו. בפרופיל, מבוצע שיקלול ו'המרת' נתוניו האישיים של כל עובד הוראה למשקל אבסולוטי, שהינו רכיב בטבלת משקולות אחידה. המשקל האבסולוטי נקבע לפי וותק, ורמת השכלה. המשקל הממוצע שמחושב לכלל עובדי ההוראה במוסד 'מתורגם' לדרגת ב.א – בדיקה בטבלת הדרגות מהו הוותק המתאים למשקל שחושב, נותנת את פרופיל המוסד – שמשמעותו רמת

קרא עוד »

פיצויים עקיפים לעסקים ברחבי הארץ – מלחמת 'חרבות ברזל'

פיצוי לעסקים ברחבי הארץ – מסלול הוצאה מזכה במסגרת המתווה שאושר, אפשרות להגשת בקשה לעסקים ברחבי הארץ על חודשים אוקטובר – נובמבר 2023. מי זכאי? כיצד יבוצע התחשיב? ומהו היחס בין סכום ההפסד בפועל לפיצוי המתקבל? כיצד מגישים את הבקשה? את הבקשה מגישים באזור האישי במס הכנסה, באופן עצמאי או על ידי המייצג קישור להגשת הבקשה עד מתי ניתן להגיש את הבקשה? עד לתאריך 19.2.2024 מי זכאי? עסקים מכל רחבי הארץ, אשר חוו ירידה משמעותית במחזורים. מהו סכום הפיצוי? עוסקים עד מחזור של עד 300 אש"ח, סכום הפיצוי קבוע לפי פרמטרים של שיעור הירידה במחזור ותקרת המחזור השנתי כדלהלן. עוסקים

קרא עוד »

גפ"ן תשפ"ד – גפ"ן בחירום

בעקבות המצב, פרסם משרד החינוך שורת מענים ועדכונים לתוכנית גפ"ן א. גפ"ן בחירום נוסף מענה 'גפ"ן בחירום'. במענה זה ניתן לבצע מענים ייעודיים להתמודדות עם המצב. ניתן לרכוש תכניות ייעודיות לחירום, יוזמות בית ספריות, וכן ציוד חירום עבור מרחבים מוגנים מתוך התקציב הקבוע. ב. אורכות ג. על מה תקפידו בהגשת תכנית העבודה?

קרא עוד »

היערכות לאופק חדש: תואר ב.א. או גמולי השתלמות?

היערכות לאופק חדש: תואר ב.א. או גמולי השתלמות? האם ומתי יוחל אופק חדש על החינוך המוכר שאינו רשמי? טרם פורסם מסמך רשמי בעניין. אך מורות וגננות כבר מתכוננות ליום פקודה – כניסה לאופק חדש, ופונות למכוני ההשתלמות לשיפור תנאי ההשכלה במועד הכניסה, מה שעתיד להשפיע גם על הדרגה. שאלה שחוזרת על עצמה: במה עדיף להשקיע, בב.א. או בהשלמת גמולים? כדי לעזור לכן להחליט, כמה נקודות מידע ביחס לב.א. וביחס לגמולי השתלמות: המסקנה מהנקודות לעיל, במרבית המקרים עדיפות ברורה ללימודי ב.א. על פני צבירת גמולי השתלמות. עם זאת, יש לבחון פרטנית כל מקרה לגופו.

קרא עוד »

גפן היערכות לשנת תשפ"ד – תקציבים קבועים

גפן היערכות לשנת תשפ"ד – תקציבים קבועים לאחר שהתנסינו בשנה אחת של גפ"ן, תכניות העבודה עודכנו סופית. פנינו לעבר תשפ"ד. בתשפ"ג, כספים רבים חוזרים למשרד החינוך בעקבות אי ניצול. מוסדות התקשו לנצל בעיקר תקציבים קבועים. התקציב הגמיש נוצל כמעט במלואו, כאשר יתרות שלא נוצלו הועברו לשנת הלימודים תשפ"ד.  בתקציב הקבוע – חלק ניכר מאי הניצול הוא רק בעקבות אי תכנון מקדים. לשנת תשפ"ד, הורחבו אפשרויות הניצול של התקציבים הקבועים, ולנוחיותכם – עשינו סדר בתקציבים הקבועים. ממליצה לכל מנהל מוסד לקרוא בעיון, וכבר כעת לבצע תכנון מלא לכל התקציב הקבוע בשנת הלימודים תשפ"ד. שוברים שוברים הינם תקציבים 'סגורים', חלקם ניתנים לבחירה

קרא עוד »