הבלוג

רישומים, דגשים כלים להטמעת חדשנות וקידמה אצלכם בארגון..
תמצאו כאן פוסטים על מערכות מידע, על התיעלות עיסקית ועל שניהם גם יחד – כלכלת מערכות מידע בעולם של אי וודאות.
כאן תוכלו גם לתת פידבק, להגיב ולשתף, בהצלחה!

פרדוקס הפריון, זיהוי צרכים ומיפוי הפתרונות

במחקרים שבוצעו בשנות ה 80, הציגו תוצאות שלכאורה, השקעה במערכות מידע תרמה ערך זניח או אפסי לתפוקה של ארגונים. מנגד, ההשקעה ב IT במשך השנים רק הלכה וגברה.

האם מדובר בהשקעות שאינן רציונאליות?

כלכלנים סבורים כי השקעה במערכות מידע אינה אפקטיבית לרווחי הארגון. בצד השני, מומחים לכלכלת מערכות מידע טוענים כי המחקרים הללו לוקים בעיוותי מדידה, נעשו בתקופה בה ההשפעה היתה מיזערית ולכן לא ניתנת למדידה. מחקרים שבוצעו בשנים מאוחרות יותר – שנות ה- 90 והלאה, הוכיחו לטענתם מסקנות הפוכות.

כשאנחנו מנסים לבחון מה מתאים לארגון שלכם?

האם השקעה נוספת בדיגיטציה תועיל למצב הפיננסי של הארגון?

התשובה לרוב היא כי אין די במערכת טכנולוגית לשפר ביצועים. שיפור אמיתי יהיה רק באמצעות בניה מחדש של תהליכים, הגדרות תפקידים וזרימת משימות. בנוסף, ככל שהשיפור יחתור לרלוונטיות לתחום הליבה של הארגון, גם התפוקה הפיננסית תהיה גבוהה יותר.

במקרה של שילוב דיגיטציה בתהליכים אנשיים, תגיעו למיקסום התועלת הארגונית והאנושית מהתהליך.

כיצד נזהה מוקדים לשיפור?

המוקד לשיפור יהיה בד"כ בליבת הפעילות, היכן שקיימת תעבורה רבה של מידע, של תקשורת. היכן שעומס על המערכת גורם לעובדים שלכם להישאר שעות נוספות, היכן שאתם מגלים שגיאות ונדרשים לתיקונים חוזרים ונשנים, במקם שבו נתונים נשמרים במספר מערכות וגוררים אתכם להצלבות מתישות.

לדוגמה:

בארגון שמספק שירותים למשתתפים – אם זה מוסד חינוך, פנימיה, חוגים, השתלמויות. ליבת הפעילות היא רישום המשתתפים.

בחנות קמעונאית – ליבת הפעילות תהיה המלאי והמכירות.

במקרה של חברת כח אדם – ליבת הפעילות תהיה גיוס העובדים וניהול משרות לקוחות.

בארגון גדול – 'ינוקזו' לתחום הליבה פעילויות נוספות – לדוגמה: ברשת חינוך גדולה – גיוס עובדים גם הוא יהווה תחום חשוב לניהול נכון, מינהל הרכש, ועוד.  

סקירת הפתרונות

זיהיתם תחום פעילות, אתם סבורים כי ניתן לשפר משמעותית את התפקוד סביב הפעילות הזו. מה כעת?

בשלב ראשון חשוב שתגדירו את הצורך – מה לדעתכם היה הגיוני שיפעל 'אוטומטית', מהי הפעולה שאתם מצפים מהמערכת?

יתכנו מגוון פתרונות. החל מפתרונות אנושיים ללא השקעה נוספת בטכנולוגיה, המשך בפתרונות טכנולוגיים באמצעות שימוש בכלים חינמיים, תוכנות מדף ועד פתרונות תוכנה ייעודיים.

עלות ההשקעה שתידרש – היא ביחס ישר לאיכות והתאמת הפתרון. בפתרונות אנושיים יתכן ניהול תהליכים נכון יותר, אך לא צפוי חיסכון בכח אדם ואנרגיה. פתרונות טכנולוגיים חינמיים – שימוש בטפסים – יהיו מצויינים לסדר גודל קטן, או ייעודי. תוכנות מדף לצורך הספציפי יהיו מעולות, ופתרונות תוכנה ייעודיים – יספקו לכם את המענה המקיף והמלא בהתאמה מדויקת לצרכים, בהתאם – עלות ההשקעה.

תגובות אחרונות

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *